Hamilelikte Kolin Alımı

Bir çeşit B vitamini olan kolin vücuttaki tüm hücrelerin işlevlerini normal olarak yerine getirmesi için gerekli olan temel bir besin maddesidir. Ciğer, yumurta sarısı, buğday tohumu ve soyada ayrıca göbek marul,  fındık yağı, brokoli, balık, süt, yoğurt, bezelye ve karnabahar gibi gıdalarda bulunmaktadır.
Kolin hamilelik döneminde bebeğin gelişiminde çok önemli rol oynamakta, bebeğin sinir sisteminin gelişimi başta olmak üzere birçok sisteminin gelişiminde folik asitle beraber görev almaktadır.
Hamilelik döneminde yeterli kolin alımı Spina bifida gibi nöral tüp bozuklukları görülme riskini önemli ölçüde azaltmakta ayrıca bebeğin beyin gelişimine katkıda bulunarak hafıza ve öğrenme fonksiyonlarını güçlendirmektedir.
Kolin’den zengin beslenme, plazmada yükselmiş olan homosistein (hamilelikte yükselmesi, düşük, erken doğum ya da sakat doğum gibi olaylara neden olabilmektedir) seviyesini düşürmektedir.
Yapılan çalışmalar hamilelik döneminde kadınların kolin reservlerinin tükendiğini ve hamile kadınların kolin ihtiyacının yetişkin kadınlardan daha yüksek olduğunu göstermiştir.
Amerikan Diyet Birliği’nin hamilelik dönemindeki kadınlara önerdiği günlük kolin alım miktarı 450 mg’dır.

Previn içerdiği 450 mg/gün kolin miktarıyla annenin ve bebeğin ihtiyaç duyduğu kolin miktarını tamamıyla karşılar.


Başlıklar
- Kolesterol nedir?
- Bitkisel Steroller / Stanoller
- Resveratrol
- Oleuropin
- Antioksidan Vitaminler ve Mineraller
- Hamilelikte Omega-3 Alımı
- Hamilelikte Kolin Alımı
- Hamilelikte Vitamin-Mineral Alımı
- Hamilelikte Kilo Alımı ve Kontrolü
- Hamilelikte Beslenme
- Emzirme döneminde Omega-3 Alımı
- Emzirme döneminde Kolin Alımı
- Emzirme döneminde Vitamin-Mineral İhtiyacı
- Anne Sütü ve Önemi
- Doğru Emzirme Teknikleri
   
   
Yararlı Linkler
- US Food & Drug Administration (Amerika Gıda &İlaç Dairesi)
- American Heart Association ( Amerikan Kalp Vakfı )
- Türk Kalp Vakfı
- Türk Kardiyoloji Derneği
- Mikro-Gen
- Nutrigen Çocuk Gelişim Şurupları
- Vitavin U.K.